Over stichting de HeteRUN

Al jaren geleden renden Martin Knippers, Dirk-Jan Niggebrugge en Marcel Rothuizen gemiddeld drie keer per week een rondje in, of rond Heteren.
Ook deden zij regelmatig mee met hardloop evenementen in de omgeving zoals de Bridge to Bridge, Zevenheuvelenloop, Stevensloop, Dijkencross en Overbetuweloop.
Daardoor ontstond tijdens een van deze hardloop rondes, het idee om in Heteren ook een hardloop evenement te organiseren.

De gedachte was om een kleinschalig, laagdrempelig en sportief hard(loop) evenement neer te zetten met een sociaal karakter: mee doen is belangrijker dan winnen.
Samen hardlopen met je vrienden of kinderen, zorgt voor nieuwe verbanden en gedeelde activiteiten.

De contacten tijdens de wekelijkse Bootcamp, gecoacht door Reflex op de zaterdag ochtend, en contacten met Heteren sociaal, brachten het idee in een stroomversnelling.

Hierdoor is in 2016 Stichting De HeteRUN opgericht en was de eerste loop op 15 oktober 2016 een feit!

Organisatie

Bij de Kamer van Koophandel ingeschreven bestuursleden:

  • Dirk-Jan Niggebrugge
  • Martin Knippers
  • Marcel Rothuizen

Een aantal vaste en onmisbare(!) vrijwilligers die het bestuur ondersteunen in de organisatie:

  • Claudia Holla
  • Elma Fridsma
  • Folkert Geurtz
  • Frank Geerts
V.l.n.r.: Elma, Johan, Claudia en Folkert

Vrijwilligers

Op de dag zelf zijn er gelukkig elk jaar weer veel vrijwilligers die dit evenement mogelijk maken!

 

Sponsoren en inschrijfgeld

De HeteRUN is een stichting die geen winst maakt.
Een evenement als dit kost echter geld, denk aan promotie, het inhuren van tijdsregistratie, kosten van inschrijfformulieren (papier/internet), evenementenverzekering, website, goedgekeurde vestjes voor verkeersregelaars, consumpties, medailles, huur sportzaal/kleedruimte, een aantal officiële verkeersregelaars, EHBO enzovoort.

De bedoeling is om het evenement te kunnen bekostigen uit de opbrengsten van inschrijfgeld en sponsoren, zonder dat er een tekort ontstaat en waarbij het inschrijfgeld zo laag mogelijk blijft.
Mocht er na het evenement geld over zijn zal dit worden gebruikt voor het volgende jaar.

Scroll naar boven